FacebookTwitterYouTubeDailymotionScribdCalameo
SlideshareIssuuPinterestGoogle plusInstagramTelegram
Chat About Islam Now
Choose your country & click on the link of your language.
Find nearby Islamic centers & GPS location on the map.

Our Islamic Library contains:
Islamic TVs channels LIVE
Islamic Radios LIVE
Multimedia ( Videos )
Multimedia ( Audios )
Listen to Quran
Interactive files & QR codes
Misconceptions
Islam Q & A
Morality in Islam
Articles
The Noble Qur'an
Understanding Islam
Comparative Religions
Islamic topics
Women in Islam
Prophet Muhammad (PBUH)
Qur'an and Modern Science
Children
Answering Atheism
Islamic CDs
Islamic DVDs
Presentations and flashes
Friend sites

Articles' sections



Author:


Go on with your language:
qrcode

סגולותיו של מסגד אל-אקצא

Viewed:
1094

סגולותיו של מסגד אל-אקצא

ארץ מבורכת

אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר: "ישתבח (אללה) זה אשר נשא את עבדו (מוחמד) בלילה מן המסגד אלחראם (הכעבה) אל מסגד אל אקצא אשר בירכנו את סביבותיו" (סורה 17: אל-אסרא' (המסע הלילי): 1)

הוא המסגד השני שנבנה בעולם

אבו ד'ר אל-ע'פארי ירצהו אללה סיפר: "שאלתי שליח אללה עליו ברכה ושלום: איזה מסגד נבנה קודם בעולם הזה? הוא השיב: המסגד אלחראם (שבמכה). שאלתי עוד: ומה אחר כך? הוא אמר: מסגד אל-אקצה. שאלתי כמה זמן ביניהם? הוא הגיב: ארבעים שנה" (מסופר על ידי אל-בוח'רי)  

כיוון התפילה (קיבלה) הראשון למוסלמים

אל בראא ירצהו אללה סיפר: "התפללנו לכיוון בית אל-מקדס (מסגד אל אקצא) עם שליח אללה עליו ברכה ושלום עבור שש עשרה או שבע עשרה חודשים، אז הוא (שליח אללה) החליף את הקיבלה (כיוון הצלאה) לכעבה". (מסופר על ידי מוסלם)

לעשות אליו נסיעות ארוכות

אבי הורירה ירצהו אללה סיפר: "שליח אללה עליו ברכה ושלום אמר: אלו המסגדים היחידים אליהם ניתן לעשות נסיעות ארוכות אך ורק לצורך התפילה בהם. המסגד אלחראם (הכעבה) ומסגד הנביא עליו ברכה ושלום، ומסגד אל- אקצא" (מסופר על ידי אל- בוח'ארי)

המקום שחל בו המסע הלילי של הנביא מוחמד עליו ברכה ושלום

גאביר בן עבדוללה ירצהם אללה סיפר: "כשקוראיש (בני עמו של הנביא) לא האמינו לי (בקשר למסע הלילי שלי)، קמתי באל-חיג'ר (החלק חסר הגג בכעבה) ואללה הציג בפניי את בית אל-מקדיס، והתחלתי להודיע להם (לאנשי קוראיש) על הסימנים שלו בעודי מתבונן בו" ‏(מסופר על ידי אל- בוח'ארי).‏

התפילה בו מוחקת חטאים

שליח אללה עליו ברכה ושלום אמר: "כשסיים סולימאן בן דאוד  (שלמה בן דויד) את בניית בית אל-מקדיס، הוא ביקש מאללה שלושה דברים: שיקול דעת שתואם את שיקול דעתו، שלטון שלא יהיה לאיש אחריו، ושאף אחד לא יגיע למסגד הזה، מתוך כוונה להתפלל רק בו، אלא שייצא משם נקי מחטאים כמו ביום שבו ילדה אותו אמו". (מסופר על ידי אל- נסאאי)

מקום מנוחתו של נביא אללה מוסא (משה)

אבי הורירה ירצהו אללה סיפר כי שליח אללה עליו ברכה ושלום אמר: "מלאך המוות נשלח אל מוסא עליו השלום, והוא (מוסא) ביקש מאללה שיביאו למרחק של זריקת אבן מארץ הקודש" ‏(מסופר על ידי אל- בוח'ארי).‏

פלישתו סימן מסימני יום הדין

עאוף בן מאליק ירצהו אללה סיפר: "הלכתי לנביא עליו ברכה ושלום בקרב תבוכ ואז הוא אמר: "אני סופר שישה סימנים המעידים על התקרבות יום הדין: מותי، ופתיחת בית אל- מקדיס" ‏(מסופר על ידי אל- בוח'ארי).‏

השמש ננעלה לפלישתו

אבי הורירה ירצהו אללה סיפר כי שליח אללה עליו ברכה ושלום אמר: "השמש לא ננעלה למען אדם מלבד ליהושע בן נון، בלילות בם נסע לבית אל- מקדיס" (מסופר על ידי אחמד)

משיח שקר (אד-דג'ל) לא יבוא אליו

גנאדה בן אבי אומיה סיפר כי איש מחברי שליח אללה עליו ברכה ושלום אמר: שליח אללה עליו ברכה ושלום קם אלינו ואמר: "אני מזהיר אותכם ממשיח שקר. השלטון שלו מגיע לכל מקור מים، לא יבוא לארבעה מסגדים: המסגד הקדוש (הכעבה)، מסגד אל- אקצא، א-טור (בסיני)، ומסגד הנביא" (מסופר על ידי אחמד)

 

www.islamic-invitation.com

https://islamic-invitation.com/book_details.php?bID=4220

https://www.islamic-invitation.com/downloads/virtues_of_al-aqsa_mosque_hebrew(1).pdf

 

 

 
All copyrights©2006 Islamic-Invitation.com
See the Copyrights Fatwa